Ga naar de inhoud

Bont voor Dieren wint publieksprijs NRC Charity Award 2015

Bont voor Dieren heeft de publieksprijs gewonnen van de NRC Charity Award 2015. Er is maar liefst 7683 keer online gestemd op de winnende advertentie. De prijs bestaat uit advertentieruimte ter waarde van €75.000. Dit bedrag kan worden ingezet in NRC Handelsblad, nrc.next of NRC Weekend. De advertentie is een ontwerp van reclamebureau Red Urban dat geheel belangeloos zijn medewerking heeft verleend.

 

De NRC Charity Award is in het leven geroepen om de goede doelen te helpen om hun boodschap te verspreiden. Goede doelen zoals Bont voor Dieren, hebben vaak minder te besteden dan commerciële instanties. Daarom is deze prijs zo ontzettend waardevol voor ons.

Met de winnende ‘Bont. Wat denk je zelf?’ advertentie worden jongeren in hun eigen taal aangesproken om zelf eens goed na te denken voordat ze een jas met bontkraag kopen – zonder met de bekende ‘vinger’ te wijzen.

 

Met dank aan reclamebureau Red Urban Amsterdam

Creatie: Patrick van Haperen, Robin Meekel, Floris Kreulen

Illustratie: Fabian Schulting

Delen via:
blijf op de hoogte van het nieuws over en de campagnes tegen de bontindustrie

Kom in actie voor alle dieren die het slachtoffer zijn van de bontindustrie

0

dieren wereldwijd hebben jouw hulp nodig

HEB JE VRAGEN OVER DONEREN?

Is er iets niet duidelijk of wil je meer informatie? We zijn zowel via e-mail als telefonisch bereikbaar

Bekijk ook eens

5 oktober 2025 - Deze week heeft de sluiting van de Nederlandse bontindustrie een staartje gekregen. Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft bepaald dat de schadevergoeding voor
23 september 2025 - Als de boodschap nou nog niet duidelijk is?! In meerdere steden wereldwijd protesteerden we samen met leden van de Fur Free Alliance voor de deuren van
18 september 2025 - Bont iets van het verleden? Guess again. Recente undercoverbeelden uit Finland laten zien hoe vossen en wasbeerhonden worden gehouden voor de 'iconische' parka van outdoormerk Woolrich.