Bont voor Dieren

Amsterdam, 22 januari 2013 – Stichting Bont voor Dieren presenteert in samenwerking met Amsterdam Fashion Week het programma Sustainable Stories by Bont voor Dieren. Het event is gericht op modeprofessionals en -studenten en laat ontwerpers aan het woord die streven naar diervriendelijkheid en innovatie. ‘Sustainable Stories‘ wordt gehost door presentator Sebastiaan Labrie.

Holly Syrett, Amsterdam Fashion Week: “Creatief ondernemerschap is waar AFW voor staat. Wij bepalen als platform niet wat voor materiaal een ontwerper gebruikt. Wel nemen wij onze verantwoordelijkheid om modeontwerpers te informeren en kennis te delen zodat zij verantwoorde keuzes kunnen maken, vandaar deze workshop.”

Bruno Pieters, voormalig creatief directeur van Hugo by Hugo Boss, zal praten over zijn nieuwe label Honest by, het eerste online bedrijf ter wereld met een 100% transparant beleid. VOGUE betitelde Honest by als revolutionair. Ook Marita Bartelet, directeur van Ecological Textiles en stoffenleverancier van prijswinnende modelabels (o.a. Studio Jux en Elsien Gringhuis), zal deel van de lezing uitmaken.

Caroline Pluym, fashion campaigner van Bont voor Dieren: “Wij zijn van mening dat bont als materiaalkeuze niet alleen milieu– en dieronvriendelijk is, maar ook niet meer van deze tijd. Het komende verbod op de bontproductie in Nederland is een bewijs hiervan. Wij zijn ervan overtuigd dat we met ons programma ‘Sustainable Stories’ vele modeprofessionals en -studenten kunnen inspireren en hopen zo een positieve impuls te leveren aan Amsterdam Fashion Week.”

Sustainable Stories by Bont voor Dieren zal op woensdag 23 januari van 13.00 tot 15.00 uur plaatsvinden in Pakhuis de Zwijger en is onderdeel van het Amsterdam Fashion Week Business Programme.
Geïnteresseerden voor het programma kunnen zich aanmelden via rsvp@bontvoordieren.nl