Airforce is er bijna, maar nog niet helemaal!

27 november 2020 – Vandaag op Fur Free Friday lanceert Bont voor Dieren een landelijke digitale actie om het Nederlandse modemerk Airforce helemaal bontvrij te krijgen. BN’ers en influencers als Dorien Rose, Bas Kosters en Laviederosh roepen hun achterban via Instastory’s massaal op om Airforce met een  digitale ansichtkaart te vragen helemaal geen bont meer te gebruiken.  

Het merk verkoopt sinds deze wintercollectie geen jassen met bontkragen van wasbeerhond meer op hun eigen site, bevestigt AirforceDit is na jaren van campagnevoeren door Bont voor Dieren tegen het merk een stap in de goede richting. Toch kunnen retailers nog wel nieuwe Airforce winterjassen met bontkragen inkopen en aanbiedenRoorda Reclamebureau bedacht aan de hand van deze ontwikkelingen het simpele, maar zeer doeltreffende idee om ‘We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal’ in te zetten om Airforce volledig bontvrij te krijgen. 

Digitale ansichtkaart
De actie zorgt voor een online ‘communicatiebom’ richting het modemerk. Zowel Bont voor Dieren als de influencers roepen iedereen op een digitale ‘We zijn er bijna, maar nog niet helemaal’ ansichtkaart te sturen naar het merk en deze vervolgens in hun eigen story te plaatsen met een tag naar Airforce en Bont voor Dieren. Influencer Dorien Rose over het merk: “Lieve Airforce, hopelijk is dit het laatste zetje dat jullie nodig hebben om te stoppen met de productie van bont. Daarmee redden jullie duizenden dieren wereldwijd. Wij hebben geen bont nodig op onze jassen. Bont is voor dieren.”  De oproep van diverse influencers zorgt ervoor dat het merk vanuit heel het land zal worden gevraagd helemaal bontvrij te gaan. Wie wil kan bij de ansichtkaart ook nog een persoonlijke boodschap een Airforce toevoegen.

Campagneleider Moranni te Winkel: “Wat voor boodschap kan je beter verspreiden op de dag dat het wereldwijd Fur Free Friday is? Bont is onnodig en wreed. Daar zijn steeds meer consumenten zich van bewust en ook Airforce weet dat er bloed aan bont kleeft. Een bontvrije webshop is na jaren actievoeren een geweldig eerste succes, maar de vlaggen gaan pas echt uit als we Airforce aan onze bontvrijlijst toe kunnen voegen”.  

Straatactie
Met inachtneming van de coronamaatregelen is Bont voor Dieren vrijdagmiddag met een straatactie te vinden in het stadscentrum van Alkmaar. Het winkelend publiek kan een ansichtkaartje ondertekenen en een selfie maken voor een story op Instagram. Daarnaast wordt er als altijd voorlichting gegeven over het leed dat schuilgaat achter de bontindustrie. Teken nu de digitale ansichtkaart en deel hem in jouw Instastory!

Bijzonder veel dank aan het team bontgenoten van Roorda reclamebureau dat deze campagne voor ons heeft bedacht en opgezetVeel dank ook aan Cateye design voor het leveren van divers opmaakmateriaal. Dorien Rose, Laviederosh, Bas Kosters, Dj Wannabe a Star, Iris Hesseling en Gabriëlle Koster: zonder jullie bijdrage was deze actie niet mogelijk geweest. Namens de dieren dank voor jullie inzet!


Wil je altijd op de hoogte zijn van ons laatste nieuws? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang deze regelmatig in je mailbox.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Delen via:
blijf op de hoogte van het nieuws over en de campagnes tegen de bontindustrie

Kom in actie voor alle dieren die het slachtoffer zijn van de bontindustrie

0

dieren wereldwijd hebben jouw hulp nodig

HEB JE VRAGEN OVER DONEREN?

Is er iets niet duidelijk of wil je meer informatie? We zijn zowel via e-mail als telefonisch bereikbaar

Bekijk ook eens

3 mei 2024 - Wordt de volgende wereldwijde pandemie veroorzaakt door de bontindustrie? Wetenschappers maken zich ernstige zorgen over de mogelijke verspreiding van zoönotische ziekten door het grote aantal bontfokkerijen
2 mei 2024 - Om aandacht te vestigen op de Europese verkiezingen en om iedereen te overtuigen om op partijen te stemmen die voor een bontvrij Europa zijn, organiseren we
1 mei 2024 - Alix the Label is nu Fur Free Retailer! Het Nederlandse modemerk sluit aan bij de gestaag groeiende lijst van designers en winkelketens die zich officieel uitspreken